KFC’nin Yalnızca 11 Kişiyi Takip Etmesinin Sebebini Duyunca “Hangi Kıvrak Zekânın Aklına Gelmiş Bu?” Diyeceksiniz!
Sosyal medya artık markaların bizlerle iletişim kurduğu temel araç hâline geldi. Durum böyle olunca da markalar sosyal medyanın gücünden görüp görebileceğiniz her şekilde faydalanıyor.
KFC gibi markalar için de bu geçerli tabii. Örneğin, KFC X platformunu müşterileriyle iletişim kurmak için kullanmanın ötesine geçerek takip ettiği kişi sayısında bile bir pazarlama faaliyeti yürütüyor!
“Nasıl yani? Takipçi sayısıyla pazarlama ne alaka?” dediğinizi duyar gibiyiz. Açıklayalım.
Önce KFC’nin X profiline ve takip ettiklerine bir göz atalım.
Spice Girls grubunun üyeleri (Geri Halliwell, Mel B, Emma Bunton, Melanie C ve Victoria Beckham) ve Herb J. Wesson Jr., Herb Waters, Herb Dean, Herb Sendek, Herb Alpert ve Herb Abramson isimli kişiler var.
Peki Spice Girls grubu ve Herb isimli 6 adaşın burada olması tesadüf mü dersiniz?
Bu takipçi listesi, KFC’nin ünlü sloganı “11 Herbs & Spices”i mizahi bir şekilde yansıtmak için oluşturulmuş!
“Spice” (Baharat) ve “Herb” (Ot) kelimelerini birebir temsil eden kişilerden oluşan bu takip listesi, KFC’nin 11 baharat ve ottan oluşan özel baharat karışımına atıfta bulunmak için özellikle seçilmiş.
KFC’nin bu yaratıcı hamlesi, yaratıcılık ve mizahı bir araya getirerek büyük ilgi görmeyi başardı.
Hedeflendiği gibi sosyal medyada hızla yayılan ve büyük yankı uyandıran bu pazarlama hamlesi hem KFC’nin sosyal medya varlığını güçlendirdi hem de markanın mizahi ve inovatif yanını da gözler önüne serdi.
Özetle, KFC’nin bu stratejisi markaların sosyal medyada nasıl farklılaşabileceğine ve kullanıcılarla nasıl etkileşime geçebileceğine dair ilham verici bir örnek olarak karşımıza çıkıyor.